Liderzy i liderki cyfrowej edukacji przedszkolnej

Projekt „Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej”

Wójt Gminy Chrząstowice podpisał ze Stowarzyszeniem ROBISZ TO 5 umów na granty dla placówek wychowania przedszkolnego na łączną kwotę 30.880,55 zł. Wnioski do programu przygotowali i złożyli dyrektorzy publicznych przedszkoli i dyrektorzy publicznych szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi.

 

Prezentujemy sprzęt, akcesoria i cyfrowe materiały dydaktyczne, jakie w najbliższych dniach trafiły do naszej szkoły.

Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałem Przedszkolnym w Dębiu (wnioskowana kwota 6.320,00 zł):

  • Drukarka 3D,
  • Ploter tnąco-skanujący.

Wnioskowana kwota grantu jest kwotą netto. Koszt podatku VAT jest kosztem niekwalifikowanym, który pokryje gmina z własnych środków.

Projekt poprzedzony był wachlarzem bezpłatnych szkoleń dla chętnych nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych z zakresu praktycznego wykorzystania nowoczesnych technologii i STREAM w edukacji przedszkolnej. Szkolenia zostały przygotowane z myślą o realnych potrzebach nauczycieli przedszkolnych. Dzięki nim nauczyciele zdobyli wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do wprowadzenia innowacyjnych metod nauczania z wykorzystaniem nowych technologii.

Dla każdej z placówek przedszkolnych, z których przynajmniej 2 osoby ukończyły szkolenie można było pozyskać grant w wysokości do 6366 zł na zakup sprzętu i cyfrowych materiałów dydaktycznych.

Nowoczesny sprzętu, ale także wartościowa wiedza i umiejętności, zostaną wykorzystane w codziennej pracy w przedszkolu.

Szkolenia, które przed wystąpieniem z wnioskiem o grant odbyli nauczyciele, koncentrowały się na trzech obszarach:

  1. Praktyczne wykorzystanie grafiki komputerowej w edukacji przedszkolnej

Podczas szkoleń nauczyciele uczyli się jak wykorzystać narzędzia do tworzenia materiałów dydaktycznych, takich jak ilustracje, plansze i pomoce edukacyjne, które wspierają naukę w zakresie liter, cyfr, a także w obszarze rozwoju kreatywności. Dzięki temu można przygotowywać np. przy użyciu plotera tnącego materiały, które dzieci mogą aktywnie wykorzystywać w codziennych zajęciach.

  1. Praktyczne wykorzystanie technologii 3D w edukacji przedszkolnej

Szkolenia dotyczące technologii 3D uczyły, jak korzystać z drukarek 3D oraz programów, które pozwalają na tworzenie trójwymiarowych modeli. Tego rodzaju narzędzia mogą wspierać rozwój dzieci w kontekście nauk STEAM (nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki) i PBL, pomagając im lepiej zrozumieć świat wokół siebie poprzez praktyczne, wymierne doświadczenia.

Przykładem może być stworzenie przez nauczycielki i nauczycieli modeli zwierząt, roślin czy przedmiotów, dzięki którym dzieciom łatwiej będzie je poznawać. Taki sposób nauki wspiera kreatywność, ciekawość oraz umiejętności ścisłe.

  1. Kodowanie i myślenie komputacyjne w edukacji przedszkolnej

Szkolenia z tego obszaru przygotowywały nauczycieli do wprowadzenia podstaw myślenia komputacyjnego w swojej pracy. Dzięki narzędziom takim jak roboty edukacyjne, maty do nauki kodowania czy gry edukacyjne, dzieci mogą rozwijać umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.

Patronem honorowym projektu jest Kuratorium Oświaty w Opolu.